In recordtijd zijn we gewend geraakt aan modecampagnes die gaan van het fotograferen van zichzelf in paradijselijke buiten- en stadsfilms tot het weerspiegelen van de opsluiting van een groot deel van de planeet met modellen die poseren met de zomernieuwigheden in het midden van de keuken, liggend in de slaapkamer of lezen in de klas. En het meest in het oog springende is dat de editorials virtueel op afstand zijn gefotografeerd. De Franse ontwerper Simon Jacquemus was een van de eersten die zich bij deze nieuwe manier van presenteren presenteerde, en doopte zijn zomercampagne als Jacquemus at Home. De top Bella Hadid was de eerste die werd gekozen voor een fotoshoot gemaakt door Pierre-Ange Carlotti via Facetime. Euphoria-actrice Barbie Ferreira en zelfs de grootmoeder van de ontwerper hebben ook een gezicht gegeven aan het nieuws van het bedrijf. Nu is de Spaanse tolk Úrsula Corberó de laatste die zich heeft aangesloten bij een nieuwe aflevering van Jacquemus at Home, die fans in Tokio gek maakte in La Casa de Papel.
‘Je hebt mijn winter laten verdwijnen’, heeft Úrsula geschreven, samen met de campagnebeelden die op het Instagram-account van het bedrijf zijn gepubliceerd. De actrice, die met haar partner Chino Darín in Buenos Aires door de coronaviruscrisis is gegaan, verschijnt gekleed in een watergroen badpak, een wijd pak met een wit en lila geruite print, een strak gestreepte gebreide jurk of draagt de zonnebril met rechthoekig montuur en gekleurde lenzen die de creatieveling heeft bedacht onder zijn nieuwste nieuwigheden. Met bijna 20 miljoen gebruikers op sociale netwerken wordt het talent van de actrice gelukkig niet gemeten in volgers. Dankzij haar succesvolle La Casa de Papel en haar rol in Tokio heeft de Catalaan onlangs ongekende internationale bekendheid gekregen in haar carrière. Zijn bekendheid buiten onze grenzen heeft ertoe geleid dat hij niet alleen het nieuwe meisje Jacquemus is, maar ook contracten heeft getekend met bedrijven als Bvlgari en vooral de sprong naar Hollywood heeft gemaakt, waar zijn volgende film Gi Joe: Snake Eyes is in postproductiefase.
De connectie van Jacquemus met Netflix is niet beperkt tot Úrsula Corberó, de Franse creative had een paar weken geleden ook een van de hoofdrolspelers van een van de populairste tienerseries op het platform, Elite. Eind mei werd acteur Aron Piper de ambassadeur van Jacquemus om de herenontwerpen uit de zomercollectie bekend te maken als campagnebeeld. Net als Úrsula heeft Aron ook de aandacht getrokken van internationaal gerenommeerde bedrijven, zoals Lacoste, een label dat onlangs heeft samengewerkt met de tolk. Een ander bewijs dat het Netflix-fenomeen niet alleen de volgers van zijn protagonisten vermenigvuldigt.